Hírlevél
Szorongás és kiút

AZ ITT SZEREPLŐ INFORMÁCIÓK NEM HELYETTESÍTIK SEM AZ ORVOSI DIGANÓZIST,
SEM EGY SZAKEMBER ÁLTAL VEZETETT TERÁPIÁT!
PUSZTÁN INFORMÁCIÓK, FIGYELEMFELKELTŐ GONDOLATOK

"Friss szél"

Bővebben...Az edzéselméletben "friss szélnek" hívjuk azt a pillanatot, amikor röviddel a mozgás megkezdése, - a perceken belül beálló első holtpont - után a szervezet adaptálódik, azaz hirtelen felfrissül, a mozgás pedig sokkal könnyedebbé válik.
Több évtizednyi hosszútávfutással a hátam mögött biztosan állíthatom, hogy a friss szél előtti pillanat néha nagyon kellemetlen tud lenni...:)

Terapeutaként sok esetben végigkísérhettem, láthattam azt a csodát, ahogy klienseimet is megérinti egyfajta "friss szél", ahogy a szorongások fullasztó fogságából, visszatalálnak önmagukhoz,  ahogy őrjítő szorongásaik gyümölcseként képesek nyitottá válni, egy sokkal tartalmasabb, egészségesebb életre. Elsősorban azért, mert megnyíltak a világra, önmagukra, és ez által a mélyebb emberi kapcsolatok befogadásra is. Megtanultak kíváncsisággal, várakozással fordulni az ismeretlen helyzetek felé. Megértették, hogy a félelemnek néha fontos szerepe van mindannyiunk életében, viszont semmilyen körülmények között nem adhatjuk át az irányítást a létünk felett.
Megértették, hogy beismerni a saját tökéletlenségünket egészen megnyugtató is lehet.

Bővebben...
 

Szemléletváltás - elmozdulás a szorongásból a Teljesség felé

Bővebben...A Teljesség bennünk él...sejtjeink emlékezete megőrizte számunkra a tudást.
Érdemes emlékeznünk...
Érdemes feltenni néhány kérdést önmagunkank:

Ki vagyok én valójában? (ennél a kérdésnél nem a név, az életkor, a képzettség a fontos...)

Hogyan illeszkedem a világba?

Mit tagadok meg önmagamban?

Mit mutat meg, hova vezet a félelmem?

Clarissa Pinkola Estes szerint, nem az egész világot kell egyetlen pillanat alatt helyrehoznunk. Éppen elég megjavítanunk azt a karnyújtásnyira lévő részt, ami körülöttünk van. És ez csakis az önmaguNkon való munkálkodás során történhet meg.

Amikor egyensúlyba kerülünk, azt a környezetünk is visszajelzi. Talán mi magunk eleinte észre sem vesszük, de a világ valahogy mégis „kedvesebb" hely lesz a számunkra. :)

Bővebben...
 

Szorongás testben és lélekben

Bővebben...Néhány érdekes kutatásról szeretnék beszámolni Nektek, amelyek nagyon fontos szerepet játszanak a hosszantartó félelem és szorongás személyiségre gyakorolt hatásait tekintve. Ezek ismerete igazi ajándék, és remélem, inspirációs tényező!

Elsőnek a Heartmath intézet kutatását említem, amelynek során bebizonyosodott, hogy a szív és az agy szoros oda-vissza kommunikációt folytat egymással, mindkettő befolyásolva így a másik működését, illetve befolyásolva az érzékelés folyamatát. A felfedezés jelentőségére a későbbiekben még utalni fogok.

Másodsorban pedig azt a – Nobel díjat érő - felfedezést szeretném említeni, amely bebizonyítja, hogy a DNS elsődleges funkciója nem a fehérjeszintézis, ahogy azt a múlt században hittük, hanem az elektromágneses energiafelvétel és továbbítás.

Bővebben...
 

Krízis, mint lehetőség

Bővebben...Először is legyünk tisztában azzal, hogy minden krízis egyben egy lehetőség is a számunkra. Lehetőség arra, hogy személyiségünk eleddig feltérképezetlen tájaira lépjünk...A szorongásnak minden esetben mélyreható és sokszor szerteágazó gyökere van.

Amikor életünk bizonytalansága, kiszámíthatatlansága egyre inkább felülkerekedik az eddig működő rutinjainkon, amikor rájövünk, hogy az eddig alkalmazott mechanizmusaink csődöt mondtak és helyzetünk a szó szoros értelmében fojtogató, azt is megtapasztaljuk, hogy az adott helyzet – bármennyire nehéz is – valamiféle hajtóerőt is magában hordoz. Változásra, elgondolkodásra, felfedezésre késztet.

Bővebben...
 

A hosszan tartó szorongás hatásai

Bővebben...

"A stressz az élet sava-borsa. Enélkül nem élnénk csak vegetálnánk. A stressz nem feltétlenül ártalmas. Hiánya enerváltságot, túltengése irracionális reakciókat, betegségeket okozhat."
(Selye János)

Az ún. "jó stressz" (eustressz) inspirál, erőfeszítésre késztet, produktívnak és energetizáltnak érezzük magunkat, és a test rövid időn belül vissztér egyensúlyi állapotába.

Az ún. "negativ stressz" (distressz) során megtapasztaljuk a tehetetlenséget, a zavarodottságot, a kilátástalanságot, és a test nem feltétlenül képes rövid időn belül visszatérni az egyensúlyi állapotba.

A stresszt azonban nem egy adott helyzet váltja ki, hanem az, ahogyan mi reagálunk egy kialakult helyzetre.

Gondoljunk például a repülésre – van, aki alig várja, hogy a fedélzetre lépjen, hogy megérezze a gép emelkedő mozgását, hogy a felhők fölött az ablakon kinézve belemerüljön a végtelen szépségbe.

És van, aki már a repülés gondolatára, elkezd verejtékezni, izmai megfeszülnek, légzése szaporább, pedig még fel sem ült a repülőre....

A helyzet mindkét esetben ugyanaz, de míg az első esetben egy várakozás, kellemes izgatottság, addig a másodikban félelem van jelen.

Bővebben...
 
További cikkeink...
<< Első < Előző 1 2 Következő > Utolsó >>

1. oldal / 2